שוב הירקות הפכו לקרח? – מה עושים עם מקרר שמקפיא?

"מוצרים קופאים במקרר שלי!": תלונה שאנו, טכנאי מקררים, נתקלים בה מעת לעת, היא של לקוחות שמתאכזבים לגלות שהירקות והפירות שקנו ואחסנו במקרר חטפו מכת קור רצינית והפכו לקפואים, לקשים ולא פעם לבלתי אכילים. אז איך מטפלים בבעיה של מקרר מקפיא ירקות ופירות? 

אין ספק, זה מרגיז לגלות שאחרי שרכשתם מזון במיטב כספכם, עליכם לזרוק אותו לפח בגלל תקלה במכשיר החשמלי שאתם הכי מצפים ממנו לאמינות וליעילות – המקרר שלכם. למרבה הצער, טענות על מקרר שמקפיא ירקות ופירות הן נפוצות למדי, ובעיקר במקררים ישנים. לעתים אכן מדובר בבעיה המצריכה ביקור של טכנאי מקררים לביצוע תיקון מקררים כגון החלפת לוח בקרה במקרר, אבל לעתים הפתרון לבעיית ירקות קופאים במקרר פשוט בהרבה.

החשוד המיידי: הטרמוסטט!

תפקידו של הטרמוסטט הוא לקבוע את עוצמת הקירור של המקרר, ולפעמים, כשהמקרר מקפיא את הירקות, הסיבה נעוצה בטמפרטורה נמוכה מדי בחלל המקרר. כדי לבדוק האם זו הבעיה ולטפל בה אינכם צריכים לרוץ ולחפש טכנאי מקררים זמין, אלא פשוט להסתכל בפנים המקרר – התרמוסטט נגיש באופן נוח ופשוט כדי לנסות להקטין את עוצמתו, ולראות האם בימים הבאים הבעיה נפתרת מאליה.

מה עוד אפשר לעשות לבד כדי למנוע קפיאה של מוצרים במקרר?

במקרר גדול ודחוס, לעתים הבעיה יכולה להיפתר בקלות אם רק תסדרו אחרת את המוצרים בפנים המכשיר. למשל, להימנע מהצמדה של ירקות לחלק האחורי של מדפי המקרר בו נמצאים פתחי האוויר. עשבי תיבול וחסה רגישים במיוחד לקור, ולכן אם אתם רואים שהמקרר מקפיא עשבי תיבול או חסה, מקמו אותם קדימה יותר, או אם הם במדף, נסו להעביר אותם אל מגירת הירקות ולראות אם יש שינוי לטובה.

האם יש לכם מקרר ישן?

בעיה נפוצה מאוד במקררים ישנים היא שהאיטום שלהם כבר אינו מוצלח כשהיה. על אף שזו בעיה המובילה למגוון תקלות שונות (מקרר שמזיע, מקרר שמקפיא ירקות ופירות וכו'), זהו תיקון מקררים קל וזול יחסית, הכרוך בהחלפת גומיות האיטום מסביב לדלתות. קל להזניח ביצוע תיקון שכזה, אבל דעו שתקלה קטנה יכולה להתפתח לכדי תיקון יקר וגדול בעתיד – מומלץ לטפל בעניין ולהחזיר למכשיר את תפקודו התקין והמהימן, שכן איטום הוא המפתח לפעולת קירור תקינה.

איטום יכול להיפגע גם כשהמקרר מונח בזווית, אם יש עקמומיות קלה בזווית או חוסר שיוויון ברגלי המקרר.

קוראים לטכנאי!

לעתים הבעיה מורכבת יותר: תרמוסטט מקולקל לא יגיב לניסיונותיכם לשנות טמפרטורה וימשיך לגרום למקרר להקפיא מוצרי מזון, כמו גם להצטברות קרח בדפנות. לעתים הטיימר הוא שמקולקל ומצריך החלפה. לפעמים, במיוחד אחרי בעיות חשמל בבית כגון קצר חשמלי, ייתכן שהבעיה נעוצה בלוח הבקרה הדיגיטלי, ואזי יש לקרוא לטכנאי מקררים כדי שיאבחן את הבעיה וייתן עצה טובה אם אכן משתלם להחליף את החלק המקולקל או לרכוש מקרר חדש (אם מדובר בדגם ישן).