היברדי לא רק במכוניות…

 בעודכם מחפשים מקרר או מקפיא חדש ועוברים על הקטלוגים אתם נתקלים בפרסום על "מקרר היברידי" – מה עוד ימציאו, אתם חושבים לעצמכם. ובכלל, ומה זה מקררים היברידיים?

ממזמן לא סתם מקרר...

ממזמן לא סתם מקרר…

 המקררים של היום הם לא המקררים של פעם:

בקטלוג או בפרסומת מפציצים אתכם במונחים באנגלית, בשמות תואר, בטכנולוגיות שונות ומשונות שמעולם לא שמעתם עליהם ובמגוון רחב של פיצ'רים שאפילו לא חשבתם שאתם צריכים.

והנה עוד דבר שהתחיל להופיע בתחום: הבטחות ל"מקרר היברידי".

  • מה זה, תשאלו?
  • האם זה קשור למכוניות היברידיות אקולוגיות?
  • למה זה טוב?

אז הנה, המומחה נרתם לעזור ולענות.

 

קודם כל, מה זה בכלל היברידי?

למרות שהמילה מוכרת לנו בעיקר מתחום הרכב, ולכן גם האסוציאציות הראשונות שלנו ממנה הן לרכבים או לאקולוגיה, המילה עצמה פירושה "כלאיים".

היא בכלל נולדה מעולם הביולוגיה ומשם המשיכה למגוון תחומים שונים.

הרעיון הוא פשוט חיבור בין שני דברים שונים (או יותר), או יותר נכון מפגש ביניהם ללא התערבבות.

במכונית היברידית למשל לא הומצא מנוע חדש, אלא יש שני מנועים נפרדים בטכנולוגיות שונות, שפעם אחד מהם פועל ופעם השני מחליף אותו.

התדמית הירוקה שהודבקה למילה היא כי במכונית היברידית לרוב יש גם את המנוע הרגיל (המזהם יותר), אבל הוא מוחלף מעת לעת בפעולת המנוע השני, האקולוגי יותר.

 

אז למה מתכוונים במילים "מקרר היברידי"?

 במקררים החדשים שצצים בשוק ונמכרים תחת הכותרת "היברידי" אין לרוב התייחסות למנוע כלל וכלל – ההיברידיות, הדואליות, מתייחסת לשיטת הקירור:

במקום אחת, יש שתיים.

 

מקררים חכמים הם הדור הבא של עולמות הקירו הביתי

מקררים חכמים הם הדור הבא של עולמות הקירו הביתי

למשל, קירור אקטיבי לעומת קירור פסיבי, הפועלים זה לצד זה, כדי לשפר ולדייק את יכולת הקירור של המקרר או המקפיא, או לספק סוגי קירור ותנאי לחות ספציפיים לאזורים שונים בו כדי להתאים לאחסון מוצרי מזון שונים (למשל אזור לח יותר או יבש יותר, או מגירה עם כמה מעלות פחות וכו').

לאט לאט מתחילים להיכנס לשוק גם מוצרים שבהם ההיברידיות מתייחסת לאפשרות לשנות בעצמכם חלק מסוים במוצר ממקרר למקפיא ולהיפך – בלחיצה כפתור או מסך אותה מגירה משנה את אופי הקירור שלה ויכולה להפוך מעוד חלק במקרר לתוספת נוספת למקפיא, אם למשל אתם מארחים מסיבה וזקוקים במהירות למקום אחסון נוסף לשקיות קרח גדולות.

לארץ עוד לא הגיעו יותר מדי מקררים היברידיים ומקפיאים היברידיים, אבל יש לשער שזה ישתנה בקרוב, ובמהרה המונח מקרר היברידי כבר יהיה שגור יותר ויותר בקרב הצרכן הממוצע, בדיוק כמו נו פרוסט, אינוורטר, בר מים ועוד פיצ'רים שלמדנו להכיר עם השנים.