עיר ותיקה שהותירה חותם במדינת ישראל – כ"ס

כפר סבא היא עיר במחוז המרכז, מתגוררים בה כ-101,700 תושבים, נכון לשנת 2022, והעיר משמשת כמרכז מינהלי, מסחרי, רפואי וחינוכי ליישובים שונים בדרום השרון.

תושבי העיר זוכים לאיכות חיים גבוהה, לכן אין זה פלא כי בפעם השלישית ברציפות כפר סבא זוכה להיות העיר עם שביעות הרצון הגבוהה ביותר בארץ באיכות חיי התושבים.

מובילה בסקרים שנים רצופות

כפר סבא מובילה בכל הפרמטרים כבר עשרות שנים

כפר סבא מובילה בכל הפרמטרים כבר עשרות שנים

בסקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) שפורסם ב-4 בינואר 2022 העוסק במדד שביעות הרצון בקרב התושבים המתגוררים בערים הגדולות בישראל,

כפר סבא קטפה את מקום הראשון, זו השנה השלישית ברציפות.

מנתוני הסקר של הלמ"ס עולה כי העיר מובילה ברוב מדדי איכות החיים, בהשוואה למדדי איכות החיים שנמדדו ב-16 הערים הגדולות בארץ.

בין המדדים בהם העיר מצטיינת ניתן למצוא את מדד תוחלת החיים, שביעות הרצון מאזור המגורים, שביעות רצון מניקיון העיר ואזור המגורים, צפיפות הדיור, פארקים, שטחים ירוקים ומדד האמון הכללי.

 

כפר סבא – נעים להכיר!

כפר סבא נוסדה כמושבה בת לעיר פתח תקווה, היא הוכרזה כעיר בישראל בשנת 1962, ושטחה עומד על כ-14 קמ"ר.

בעיר יש כ-37,000 בתי אב ולמעלה מ-101,000 תושבים.

העיר מציעה מרכז תעשייה גדול ומפותח, גישה מהירה לאזורי תעסוקה קרובים ולעיר תל אביב, והעיר חברה גם בארגון פורום ה-15.

כדאי לדעת כי העיר התפתחה יחסית באיטיות במהלך שנות ה-20, ותנופת הפיתוח החלה בשנות ה-30 בעיקר בגלל ענף ההדרים שהפך לענף הכלכלי החזק והמוביל בקרב תושבי העיר.

בתקופת מלחמת העצמאות סבלו התושבים מהתקפות רבות של ערביי האזור.

לאחר הקמת המדינה העיר החלה בקליטה המונית של עולים חדשים והוקמו שיכונים לצורך אכלוס רבבות העולים, בין השיכונים שהוקמו בתקופה זו ניתן למנות את יוספטל וקפלן.

בסוף שנות ה-60 העיר המשיכה להתפתח ולהתרחב במהירות, ולמעשה בתקופה זו היא איבדה את צביונה הכפרי והשלוו.

יחד עם זאת, אדריכל העיר דאז יזם תוכנית מתאר חדשנית וייחודית מסוגה להפרדה בין תנועת כלי הרכב להולכי הרגל, וכך למעשה הוקמה רשת של גנים,

העיר חולקה לרובעים והחל מעבר לבנייה מדורגת במקום בתים צמודי קרקע.

במהלך השנים הוקמו שכונות חדשות והחלה בנייה מסיבית ברחבי העיר, אך כיום יש מצוקת שטחים לבנייה, ובעשור האחרון הוקמו בעיקר שכונות יוקרתיות.

העיר כפר סבא ממשיכה להתפתח, תושבי העיר נהנים מאיכות חיים גבוהה במיוחד, לכן סקר הלמ"ס לשנת 2022 משקף את שביעות רצונם של התושבים המקומיים.

העיר הנפלאה זוכה בפעם השלישית ברציפות בסקר שביעות הרצון בשלל תחומי החיים, וזאת הודות למרקם הקהילתי הייחודי ובזכות התושבים והעירייה.

יש לציין כי זהו הישג חסר תקדים וערים גדולות אחרות יכולות רק לקנא בתוצאות הסקר ובאיכות החיים הגבוהה לה זוכים תושבי העיר.

 

הכתבה באדיבות יוסי פרת – טכנאי מקררים מומלץ, מקצועי ואמין

יוסי פרת מתמחה בשירותי תיקון ואחזקה לכל סוגי ודגמי המקררים והמקפיאים, לרבות מקררים אמריקאים ואלקטרוניים